Löning

Idag fick jag lön. Lön är alltid = shopping :) Dock inga roliga grejer. Det blev DYR hundmat till lillSigis + en hundbur för ca 700 spänn...gaah! Men de är nödvändigt :) efter krocken i bertnäs som var igår så fick jag tummen ur och kom på att sigge behöver en bur när han åker bil. det räcker inte med att jag håller honom i knät...tänk om man skulle krocka...usch! sen upplyste tuss mig om att det är olagligt att ha hundar lös i bur...yesyes..
Annars så shoppade jag lite småkraffs på Dollar ;) samt massor av böcker på Kupan. Att jag inte tänkt på de tidigare! 5 kr för en bok, skitbilligt! Inte fan behöver man nya böcker när man bara läser dom en gång och sen kastar bort dom...så 5 kr är fan bra :) plus att jag hittade många böcker från mina favoritförfattare så jag är helnöjd. Kupan är underskattat :) annars brukar jag bara vilja spy av lukten när jag sätter min fot på second hand affärer. men nu har jag växt upp och insett va mycket man kan fynda ;)
Har även varit på hemlunda (check!) idag så sigge fick bada fötterna. tönten vill ju aldrig simma utan han ska vara som sin badkruka mamsen och bara "doppa fötterna". dock försökte han få tag i en tennisboll i vattnet vilket inte var lätt så en gång doppade han hela huvudet. något söt var han då ;) hostade som fan efter en kallsup + att han fick så smalt ansikte...hehe..sötgrisen!
Sen efter trippen till Hemlunda så fick jag äääääntligen träffa mina underbara systerdöttrar Sanna och Thea. Gud vad jag har längtat efter dom! Vi ska till Hemmingsmark imorrn hos dem och käka hemmagjord sushi! Fan va gott det ska bli. Däremot ska jag och Jocke fara till Haparanda på Ikea först och sen dra över en sväng till Finland för att gå på Alko. Så ska vi hinna äta middag hos Petra så måste vi nog iväg till Ikea ganska tidigt imorrn. BLÄ. Hatar tidiga morgnar! Hörde även på vädret att "ryssvärmen" ska dra in över norrland så det blir nog ganska varmt imorrn. jag som hade velat på gläntan någon dag får nog ta det på onsdag istället. blir säkert ännu varmare då...

jaja nu ska jag och jocke se lite film, känner mig lite slö idag...

adios

Kommentarer
Postat av: Jocke

Får nog lov att ta att skaffa oss någon form av bälte till sigge då. För då det är olagligt numera att ha han lös i bur också, då börjar det bli jobbigt :P

2010-07-27 @ 22:41:56
Postat av: Jocke

Får nog lov att ta att skaffa oss någon form av bälte till sigge då. För då det är olagligt numera att ha han lös i bur också, då börjar det bli jobbigt :P

2010-07-27 @ 22:42:27
Postat av: emma

haha jaaajaa...lös i BILEN då ;)

2010-07-29 @ 10:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0