socialt med hund

Att ha hund och vara på promenad har sina fördelar. Man lär känna massa folk, stannar och pratar med främlingar som man annars inte skulle ens sagt HEJ till. Man för höra alla möjligt roliga historier, skvaller om grannskapet m.m :) Ganska skoj faktiskt :)
Idag har Sigge the man the myth the legend, fått 4 kommentarer medan vi gick kortsträckan runt i området här.

1. Sigge sprättade med bakbenen efter att ha kissat och en kille utanför ett byggområde säger: "Som en liten grävskopa, ska han hjälpa till att gräva här?"
2. Sigge kissar på en lyktstolpe och en kille som bygger fönster säger skrattandes: " Jahapp han har tänkt bidra med rosten, känner säkert lukten av andra hundar, jag har själv en hund"
3. Sigge hoppar över ett staket mot vägen och jag skriker så säkert hela kvarteret hör, en kille säger: "Lyssna på matte nu, det är inte bra när kvinnor blir upprörda"
4. Sigge lägger sig ner på marken när en tik i höglöpen är påväg mot oss, kvinnan med hunden säger: "Nämen oj så stilig karl, min dam här är som en liten tillgänglig ragata nu när hon är i höglöpen."

Ja, Sigge han är bäst :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Ha ha, minns i somras när jag var ut med honom. Man var ju som stolt:)

2010-08-24 @ 13:57:22
URL: http://maaajos.blogg.se/
Postat av: gulan

haha ja :) han är så duktig så!

2010-08-24 @ 19:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0