METALLICA 7 mars, dag 3.

Vaknar pigg och rask, redo för shopping!
Det är samma veva denna dag med sminkande och hotellfrukost sen iväg på stan. Jag kände att "money is not a problem" när jag gick runt bland drottninggatans affärer och spenderade mina slantar på lite väskor, skor och kläder. NÖJD! Jocke och Jonas slapp hänga med mig så dom gick runt för sig själva i några timmar. Sen blev vi alla hungriga och hookade upp på Max. Sen blev vi lite slöa och gick tillbaka till hotellet där vi vilade en stund. Sen började vi festa, ännu en gång, och jag började piffa till mig för Metallica. Sen drog vi på en fin restaurang som heter BBQ...där beställde jag in oxfilepasta. GOTT SOM FAN var det också :) Eftersom de är en fin restaurang så tog det lite tid att få maten, så tiden sprang iväg. och det gjorde vi också när kl började närma sig 19.00. vi sprättade en Astiflaska, klunkade i oss den sen tog vi en powerwalk till tunnelbanan som skulle ta oss till Globen. Jag hade aldrig varit inne på globen tidigare så det såg jag fram emot. Stämningen när man ploppade ut från tunnelbanan och påväg in på området var KUNG. Det

spelades metallicamusik på krogarna runtomkring och alla var glada. Vi tog oss in hyffsat snabbt och de första vi gjorde var att köpa oss varsin metallica t-shirt...of course. Platserna...A-läktaren rad 2...så jävla bra platser! Det var bara lite folk som hade ståplats som var mellan oss och scenen så vi såg den hur bra som helst. Eftersom scenen var i mitten av globen så hade alla bra uppsikt, även vi som satt lite på kortsidan. Innan metallica började spela skulle jag köpa

dricka. jag stod i kön och hörde att lite musik började spela, sprang dit och det var falskt alarm...sen bara 2 minuter senare hörde jag första tonen i deras intromusik och sprang tillbaka och Metallica var påväg! Känslan när jag hörde introlåten...såg alla blinkande kameror...fan vilken känsla! Sen när grabbarna kom in på scen och började spela "that was just your life"...brrr...rysningar så jävla bra dom var!

Låtlistan:
1.That was just your life.
2. The end of the line.
3. Harvester of sorrow
4. No remorse
5. One
6. Broken, beat and scarred
7. Cyanide
8. Sad but true
9. Turn the page (otippat värre)
10. All nightmare long.
11. The day that never comes
12. Master of puppets
13. Fight fire with fire
14. Nothing else matters
15. Enter sandman
16. Helpless
17. Jump in the fire
18. Seek and destroy


Jag tyckte helt klart Master of puppets var roligast och bäst! Grinade gjorde jag till Nothing else matters och rös från tårna och upp gjorde jag till One. Seek and destroy var också jäkla KUNG. Tänkte på min lillsigge eftersom det är hans låt ;)
Kort och gott kan jag säga att detta är fan de bästa jag sett i hela mitt liv! Metallica har funnits i snart 30 år..men gubbarnas energi är de fan inge fel på!
Tack tack tack för världens bästa konsert! det var värt alla pengar..
Nöjd och glad for vi tillbaka i den fullproppade tunnelbanan. MEN Usch vad äckliga människor det finns alltså...Det kändes som den längsta färden med kollektiv trafik jag varit med om...stå och trängas bland spy/bajs/alkohol lukt...glad var jag när vi kom ut iaf! Jocke och Jonas ville parta, men jag ville bara till hotellet och sova. Jag var helt slut. Nu har jag äntligen sett Metallica, som jag väntat mitt liv på..iaf de senaste 6 månaderna sen jag köpte biljetterna. Nu ska jag låta lite amerikaniserad men det var fan a dream come true...






fler bilder finns på www.gulan.pixbox.se

Kommentarer
Postat av: maria holmgren

Fan så snygg du är ;) haha, låter som att du har njutit av varje sek. :) hörde ju ikväll att dom ställt in en konsert..?tur att det inte var den du såg på :P Hade ju varit för grymt.. Hörs! =)

2009-03-08 @ 23:28:19
Postat av: Jonna

SÅg ut ha haft en super mysig helg. :) Skoj att få fara på massa konserter!! :D Ha det så bra, PUSS

2009-03-09 @ 14:10:46
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0