Saturday

Jahapp..då sitter man hemma hos mamma och pappa på Månskensgatan. Vi + Petra & Thea har just käkat tacos. Det var grymt gott, precis vad jag var sugen på en dag som denna. Thea är så jäkla söt nu när hon börjat prata mer och mer, eller hon säger några ord. Och svara "Aaaaa" och "Mmmm" på allt man säger...underbar!
Tidigare idag var min kusin Emil förbi med hans tjej Emma. Det var roligt. det var ju ett tag sen jag träffade emil och det var på tiden att jag fick träffa emma :) Har även hunnit spela lite tv-spel med min kära storebror. Det är lite nostalgi över 8-bitars och supernintendo. gud vad man spelade förr...donkey kong, mario, zelda osv... :) KUL!
Jocke har stuckit iväg till Havsbadet på nått grejsimojs med posten. gratis mat, bad, underhållning och en hotellnatt! Tänk om man fick såna förmåner när man jobbar inom vården. Det blir väl när hell freezes over... jaja..
snart ska jag iväg till Risberg och lille Eric för att se Melodifestivalen och snacka skit ;) love it!

nu när jag ändå håller på att skriva kan jag ju sammanfatta dagarna i pite...
Torsdag:
Jag och Jocke kom hit runt 13 tiden. Vi for på stan och kollade runt lite, det var ju så länge sen man gick efter pites gator.
Sen for vi hem till Månskensgatan och gav pappa sin 59-års present. En mobiltelefon som han blev mycket glad för :) Tyckte att det var på tiden att han fick en ny eftersom han fick ärva min första Ericsson som nu är säkert 10 år gammal.
Sen kom Petra, Mange, Sanna, Thea och brorsan hit och vi alla åt världens godaste middag + tårta till efterrätt. Sen var jag heelt död efter att blivit av med min energi av att umgås med barn så jag och jocke slog på en film och sen somnade vi.
Fredag:
Jag och Jocke vaknade runt 10, gjorde oss klar. Vi drog en till sväng på stan och jag köpte 2 par skor och en väska. Sen drog vi på Viking och käkade lunch, tacotallrik och kebabtallrik. Mmmm så gott! :) Efter det så drog vi på stan igen och köpte med oss lite krämbullar från Kvartersbageriet som kostade 12 spänn styck!! Shit..sist jag var där kostade dom 6 kr..vilket förklarar hur länge sen det är...men jaja.. dom var som vanligt de godaste krämbullarna i världen! Vi fikade hemma hos mamma och pappa. Sen åt vi ärtsoppa till middag! Yes ni såg rätt, ärtsoppa på en fredag. Detta var då mitt önskemål eftersom jag älskar ärtsoppa! Hemma i Umeå kan man hålla på att göra fläskfile osv..men är man hemma hos sina föräldrar ska man passa på att önska sig husmanskost tycker jag. Sen efter det kom min moster förbi som jag inte träffat på säkert 3 år. det var skitkul att träffa henne och vi satt och surrade i säkert 2 timmar om allt och ingenting. det är så roligt att höra på alla historier. Efter detta drog jag och Jocke iväg till Tuss och Micke. Carro kom också dit. och vi surrade på som vanligt och Tuss (www.tohlund.blogg.se) hjälpe mig med min blogg igen..TACK! och sen när klockan närmade sig tolv kände jag hur trött jag var så vi drog hem och la oss direkt och somnade.

thats it. nu ska jag se klart en film innan jag drar till Risberg.

hejsvejs

Lite old pics :




 


Kommentarer
Postat av: Therese

hahaha! fyfan vilka jävla kort på mig.. back in the days. eller nja, var väl inte så värst länge sen. Tre år sen? kanske fyra? Jo, nog kan ni komma förbi efter det. Ring bara före. Är hos mamma o pappa nu, men vi ska fara snart. Jag ringer då jag kommer hem :)

2009-02-21 @ 21:30:30
URL: http://tohlund.blogg.se/
Postat av: carro

Men va fan är det jag hittar på Internet!!! du kunde inte satt upp en fulare bild på mig:P

2009-02-23 @ 22:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0