The Cranberries

Som jag sagt tidigare så har jag all möjlig musik på min mp3 lista. Jag har all min hårdrock som jag älskar, jag har en massa skräp och så har jag underbara The Cranberries som har varit mina "idoler" sen jag var 7-8 år gammal. Det var tack vare min syrra, Malin, som jag började lyssna på dom. Jag verkligen älskar denna grupp och musiken har fungerat som terapi för mig genom åren. Varje skiva och låt förknippas med en händelse och period i mitt liv. Man blir lite nostalgisk när man lyssnar faktiskt. Nu på senare tid så sjunger Dolores (sångaren) solo, alltså utan resten av bandet. Hon har även gjort en skiva som är jävligt bra. Lyssnade just på låten Ordinary day och började tänka på då jag och Malin såg henne i Stockholm då hon uppträdde på Berns. Då hade jag väntat 14 år på att få se henne LIVE. Det var den bästa konserten jag nånsin varit på. Tillåme Malin sa att hon klådde Iron Maiden ;) När vi for på konserten visste vi inte om hon skulle spela nå Cranberries låtar. Men självklart hoppades vi på det. Och sen när allt började och hon inledde med Zombie började både jag och Malin gråta. haha, fyfan vilken upplevelse!

Bilder finns på http://www.pixbox.se/alb_show_id433420_page0.html




10 juni 2007


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja fy fan, det var den bästa konserten någonsin, blir svårt att toppa det. Hade bara kunnat gå dit med dig, ingen annan, o så blev det ju:)

2008-10-08 @ 17:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0