Jag älskar denhär stan

Jag var på Coverclub/Schlagerklubbens premiär förra året. Sen dess har jag inte tyckt att det varit roligt att gå ut någon annanstans än där. Det är inte alltid man tagit sig in för att man inte är 23 år än. Men några gånger har man lyckats :) Jag längtar tills nästa år då jag fyller 23, men det känns långt dit. Vilket gjordet att denna artikel från dagens VF kom som en skänk från ovan:

Umeå får en ny metalklubb

Saknar du metalklubben Rockgarden?
Lugn, snart kommer uppföljaren, Yunkyard, till Umeå.

- Jag hoppas kunna skapa samma känsla som fanns där, säger Morgan "Mogge" Eriksson som drev Rockgarden mellan 2000 och 2002 och nu ligger bakom nya metalklubben Yunkyard.
Med start 28 november kommer Yunkyard att bjuda på hundra procent metal varje fredag i Cover Clubs lokaler. Premiärkvällen står Persuader på scen.
- Det blir musik, videos, liveband och förhoppningsvis många människor som gillar metal varje vecka. Det känns jättebra att klubben ordnas konsekvent, varje fredag, säger Eriksson.
Han poängterar att alla är välkomna till den nya klubben och att den ordnas för att skapa ett alternativ i Umeås nöjesutbud. Precis som med Rockgarden kommer nya klubben att inredas på ett stämningsfullt sätt.
- Det blir en scen för alla bra metalband från Umeå med omnejd. Det finns många band av hög klass som folk är sugna på att se, säger Eriksson.
När står ditt eget band, Live Elephant, på Yunkyards scen?
- Ha,ha, det är faktiskt folk som har frågat om det. Men det får nog bli någon gång nästa år, annars tror folk att jag startat en klubb för att bandet ska ha någonstans att spela, säger Eriksson.


Fan va kul!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Rockgarden ja, fan va kul man hade där:)

2008-10-14 @ 17:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0