Umeå

Jaha då var man hemma igen! Har som ni kanske vet varit iväg till Örebro och Stockholm de senaste dagarna.
Fan va kul vi har haft!

Först så drog vi då till Örebro i onsdags. Vi checkade in på hotellet som först liknade ingenting, men visade sig vara rätt så schysst ändå, dock lite vandrarhemsfeeling över det. menmen,  vi hade nära till Cetralstation och KLUTURHUSET där Volbeat spelade...så det var ju bra :) På eftermiddagen då vi kommit fram for vi på stan och kollade läget. Det är alltid kul med nya ställen. Jag shoppade 2 klänningar, benvärmare och ett bälte i en liten butik efter gatan. Sen drog vi på Coco Thai och käkade thaimat, GRYMT gott måste jag säga! Sen, viktigaste av allt så kring 20.00 gick vi till Kulturhuset för att se Volbeat! Som jag längtat! Vi fick köa ungefär 45 minuter innan vi kom in. Vi träffade 2 grabbar i kön som var rätt så roliga så det fördrev tiden litegrann. Sen kom vi in och vi köpte varsin Volbeat tröja. Man ska alltid köpa en t-shirt när man varit på rockkonsert. Det blir mycket roligare än om man köper i en affär innan man ska se dom. Jaja iaf så Volbeat.... fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan så jävla bra dom var! Det är tamefan det bästa jag sett någonsin. För att sammanfatta: Bättre live än på skiva, blev fan kär i världens snyggaste och charmigaste sångare Michael, spelade alla bra låtar, bra kontakt med publiken, jävlat KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUNG! Jag kan inte beskriva tillräckligt med ord hur jävla bra dom var. Lycka!! Man skrattade under konserten bara för att man var så jävla lycklig att dom var så bra... :)
Sen så efter konserten så fångade Jocke, Michaels plektrum till mig som han kastade ut...LYCKA! Jag ska göra ett snyggt halsband av det sen.


Sen så på torsdagen så for vi till stockholm igen och bodde på Freys hotell en natt. I vanlig ordning så var det shopping som stod på schemat. En självklarhet när man är där..:)
Dagen efter for vi till syrran och Jörgen. Malin mötte upp mig och jocke på fruängens centrum och vi beställde vääärldens godaste souvlaki från "Greken". Gott gott! Sen for vi på Ikea en stund, och en annan inredningsgalleria..det blev lite shopping där också :) och på kvällen gjorde Malin världens godaste sushi som vi åt samtidigt som Idol. Jag måste säga att det var bland det godaste jag ätit! Mmmm :)




Jaja..det var allt jag orkar skriva. Resten får ni se på bilder på www.gulan.pixbox.se

hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0