Samvården

Saturday I love you like gold Not like the Monday, you pass like a ghost...

Första dagen på praktiken idag! Känns väl sådär. Samvården med öron, näsa, hals, plastik, tumörer osv verkar vara ganska intressant plats, MEN jag orkar iiiiiiinteeeeee! Jag har så jäkla mycket annat att tänka på. Hemtenta, omtenta farmakologi, plugga till tentan i denna kurs, skriva VFU-arbete, KTC-eximination, flytt, jobb, Sigge med mera. Känner att det finns ingen jävla tid! Och inga julklappar har man köpt än heller. Kommer inte hinna att gå på stan nått så det får bli mitt älskade internetshoppande i år igen :) Om jag ska säga EN positiv sak i detta inlägg så ska de väl vara att JAG KLARADE LÄKEMEDELSBERÄKNINGStentan iaf. Men inte de var helt smärtfitt heller. En virrpanna som jag hade ju inte läst förbladet på tentan där det stod att beräkningarna ska vara med också. Jag hade ju bara skrivit in svaren...men som tur var var ju dom RÄTT så idag efter praktiken for jag till skolan och fyllde i hur jag räknat talen = JAG BLEV GODKÄND :) tur läraren var snäll med mig..."men nästa gång är jag inte såhär snäll" sa hon. "bara för att de var eran första läkemedelsberäkningstenta så får du G eftersom svaren var ju rätt"...blabla! tur man har flyt nångång idehär jäkla livet :)

I helgen har jag tagit det lugnt som jag sagt att jag skulle göra. Har bara myst på och spelat Street Fighter på supernintendo :) lovely har det varit! behövde verkligen en såndär helg :)

Resten av veckan består av praktik. Enda dagen jag är ledig denna vecka är på fredag. Fyfan...tror jag bränner av 60 timmar...mer än en heltidare. Helt sjukt schema jag har för att vara på praktik...
På torsdag är det dags för flyttning så särskilt mycket vila blir det inte! BLÄ BLÄ BLÄ
nu ska jag sluta skriva innan jag beklagar mig ännu mer.

hejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0