tillbaka

När man inte gör så mkt på dagarna är det ganska bra att ha bloggen som tidsfördriv.
Varför jag inte gör så mkt på dagarna är för att orken inte finns där. Viljan finns inte där...
Just nu är jag hemma i Pite. Har varit hemma sen i fredags.

Anledningen till mitt uppehåll i bloggen är för att pappa varit allvarligt sjuk. Han ligger nu på Iva-avdelningen på Pite lasarett. Han fick en hjärtinfarkt för tre veckor sedan och för 2 veckor sen fick han en ruptur på papillarmuskeln som håller fast mitralisklaffen. Ett känt men ovanligt & mycket allvarligt tillstånd. Han fick genomgå en akutoperation för att sätta in en ny klaff i hjärtat, till följd av detta fick han akut hjärtsvikt med mera. Så han har legat nedsövt med respirator och aortapump, först i Umeå en vecka, sen i Piteå...
Läget är fortfarande kritiskt men stabilt.
Jag är så tacksam mot läkarna + ssk i pite, i sunderbyn och i Umeå. Detta har varit de värsta dagarna i mitt liv och jag är så glad för alla små framsteg pappa gör! Han är världens starkaste och coolaste människa!



Kommentarer
Postat av: Jonna

Hoppas han piggar på sig bra. SKönt att dte mest kritiska är över!! Kramar..

2010-09-30 @ 15:23:37
URL: http://jonnahjalte.blogspot.com
Postat av: sofia

tänker på er

2010-09-30 @ 20:36:49
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: Malin

åh emma,ni är starka människor familjen rankvist!allt kommer bli bra!ring när som helst då du känner att du behöver det!många kramar

2010-10-01 @ 10:53:51
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0