"kalle från löööögd"

Jahapp.
Kanske man ska ta och berätta litegrann då om våran Turkietresa :)

Torsdag 11 juni
For med flyget kl 20.15 från Umeå flygplats. Första 3 timmarna gick fint men sen började jag må lite illa. Skulle gå till toaletten men svimmade påväg dit. Jocke såg att jag var blek så han hade följt efter mig så han lyckades fånga mig. Sen vaknade jag till en kort stund och kom upp på benen när jag sedan svimmade igen, och igen! Sista gången så spydde jag också. På golvet och på mig själv. NICE! sista timmen kändes som att jag hamnat i helvetet...mådde INTE bra. skönt var det att landa iaf! så fort jag kom ner på marken började jag må bra igen...haleluja! sen tog vi bussen från Atalanya flygplats till vårat hotell, Pegasos World. Stället var så jäkla flott. Utanför vid entren var det maffigt as hell. Största hotellet jag har sett i mitt liv.
Vi kom isäng kring 4-tiden efter att vi ätit litegrann...

Dagen efter mådde jag som en KUNG. var rädd att jag åkt på magsjuka eller nått men så var inte fallet.
Förmiddagarna såg ganska lika ut. Jag och Jocke sov till ca 11.00 sen gick vi till resten av familjen Eriksson/Levander och solade vid polen. Jag och Jocke gjorde många svängar till havet också som låg alldeles i närheten av hotellet och polen. Frukost serverades mellan 07.00 - 10.30, lunch 12.30 - 14.00, middag 19.00 - 21.30 och kvällsmål 00.00 - 01.00.
Sen fanns det mat och dryck överallt nästan dygnet runt som man kunde äta, vid poolerna, vid havet osv. Det bästa av allt var att det var GRATIS! det var bara och hämta...Blev ganska mycket alkohol. Tog första drinken vid lunchtid. hehe :)
Vädret var uuuuunderbart varje dag, runt 35 grader. Jag och Jocke brände oss första dagen, hehe...
Kvällarna såg mer annorlunda ut. Vi åt alltid kring 19.00 tiden efter att vi vilat + piffat på hotellet. 3 dagar for vi till Side stad och shoppde. En kväll såg vi Mamma Mia musikalen på stora scen och efter det vare Beach Party som var grymt roligt. Sista kvällen såg vi "Miss Pegasos World". Alexandra (en i vårat gang) var med och tävlade i diverse tävlingar, bland annat fick dom sjunga och visa en "sexy pose"..haha hur kul som helst! Hon fick lika många poäng som vinnaren men dom räknade fel i slutet så hon vann inte...
Annars kan jag säga att maten var underbar och efterrätterna likaså. Dock blev jag less på Turkisk mat ganska fort så Bullens korv smakade underbart när vi kom hem till Umeå igen. Flygresan hem gick jättebra! Hade oroat mig lite sen ditresan men de var inga problem.
Jaja nu har jag uppdaterat liregrann ;) men som vanligt säger bilder mer än ord. har laddat upp bilder som vanligt på www.gulan.pixbox.se

nu ska jag sova, ska upp och jobba imorrn.
mitt midsommarfirande ikväll blev att efter jobbet fara till Södervik och äta middag med jockes brorsa, mormor, morfar, mamma och pappa...och några mer släktingar. det var mkt trevligt :)

och med det säger jag....
trevlig midsommar!!!

jajuste. "kalle från löööögd" var nånting vi ropade hela resan...blev som ett internskämt på trippen. haha. för ni som inte vet är Kalle Jockes pappa...jaja...då vet ni.

hejs


Älskar dig mest av allt på jorden!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Låter som enhärlig trip! ;) men inte så rolig dit resa :S Skönt att hem gick bättre :)

2009-06-20 @ 06:26:20
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0