Om mig!

1. Tre namn jag lyssnar till:
Emma, Gulan, Yellow


2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Mitt utseende


3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Kan vara lite dryg ibland.


4. Detta är jag rädd för:
Tandläkaren.


5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Kärlek, kaffe och mat.


6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
-


7. Detta tycker jag om att göra:
Sova


8. Detta vill jag göra just nu:
Ha en evig semester


9. Bästa känslan:
När jag känner mig oövervinnerlig


10. Värsta känslan:
Uttråkad

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:
Självförtroende, rolig, ärlig.


12. Är jag kär just nu?
Ja


13. Jag vill gifta mig...
till låten Dreamer med Ozzy Osbourne


14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Se en phillymatch live, skaffa barn, bli ekonomiskt oberoende.


15. Min käraste ägodel:
Sigge


16. Något jag vill ha i present:
En ny tv, eller smink


17. Detta har jag på mig just nu:
Mitt jävulskt sexiga nattlinne (inte) haha


18. Favoritkläder:
Tighta kläder...kjol, snygg t-shirt..


19. Favoritdjur:
Hund


20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Heavy Metal, 50 + 60 tals musik..


21. Favoritlåtar just nu:
Metallica - My apocalypse, Volbeat - We


22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Roligast: Svenska Tråkigast: Ergonomi och matte


23. Stjärntecken:
Vädur


24. En bok jag älskar:
Bortom stjärnan, författare Elisabeth Nemert


25. En film jag älskar:
Gudfadern, Silverfang


26. Tv-program jag gillar:
Våra bästa år, Nip/Tuck, Desperate Housewives, Gossip Girl


27. Favoritdoft:
Armani black code på Jocke


28. Detta äter jag gärna:
Kinamat eller sushi


29. Dricker helst:
Coca cola zero


30. Favoritgodis:
Salta godisar..eller choklad


31. Hit vill jag gärna åka på semester:
NY


32. Färg på mina ögon:
Blågröngrå


33. Min längd:
165 cm


34. Jag tror på:
Buddah när han sa att "allt är lidande"


35. Jag spelar:
ibland tv-spel


36. Person jag beundrar:
Vickan


37. Så här bor jag:
En snygg takvåning på Väst på Stan


38. Antal döda krukväxter i hemmet:
2 st döende


39. Det här tänder mig:
Självförtroende


40. Det här gör mig avtänd:
Brist på självförtroende


41. Favoritfärg:
Svart


42. Favoritcitat:
Dont get mad, get even. Behandla andra som du själv blir behandlad.


43. En hemlighet jag vet:
Blir ju ingen hemlighet om jag skriver detta här.


44. Bästa present jag fått:
Tillåtelse av min dåvarande sambo att skaffa Sigge.


45. Senast köpta skiva:
hmm..det var Takidas senaste som jag köpte innan den släpptes.


46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Egentligen allt bara man fick bort några överflödiga kilon. hehe


47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Mina 5 kg övervikt


48. Udda förmåga/egenskap:
Vet inte om det är så udda..men jag kan läsa av folk väldigt fort.


49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En talande papegoja


50. Vad lyssnar du på just nu?
Ebba Grön - Du ska va president


51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Pratat med Egon på skype i 1½ timme. Idag ska jag slöa resten av dagen, är
fortfarande sjuk.


52. Var är dina föräldrar födda?
Farsan i Arjeplog, Lappland. Mamma i Tornedalen, uppväxt i Rantajärvi.


53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Skype så jag kan prata me egge i fraance.


54. Vilken är din favoritrestaurang?
Shanghai


55. När badade du i en pool senast?
Ja det ska väl vara på Mallis -06


56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Nja inte vad jag minns, men jag har varit med i Karlbergsteatern.


57. Hur många barn vill du ha?
Många. 3-4-5 st?


58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Hip hop


59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Yes.


60. Vad har du för TV-kanaler?
De vanliga


61. Har du åkt moped någon gång?
Ja


62. Har du busringt någon gång?
Ja


63. Har du fått felparkeringsböter?
Nej


64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Ne fyfan. Nog finns det andra sätt att pumpa igång adrenalinet på.


65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Mallis. Är inte så berest.


66. Har du en egen trädgård?
Nej. Men en balkong som är så fin på sommaren :)


67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Kalle anka eller Ensamma mamman


68. Kan du alla orden i nationalsången?
Ja. Iaf dom 2 första verserna.


69. Badkar eller duschkabin?
Dusch


70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Revolutionary Road


71. Favoritpizza?
Kebabpizza från Charlies


72. Chips eller popcorn?
Chips


73. Vilken färg på läppstift använder du?
Använder sällan läppstift. Men gör jag det blir det rött.


74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
nej, men pommes frites


75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej


76. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin


77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Jocke. På shanghai. Kinamat lunchbuffe samt sushi.


78. Favoritchoklad?
Apelsinkrokant. Eller lindt mörk choklad.


79. När röstade du senast?
förra valet


80. När åt du en hemodlad tomat sist?
I sommras


81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Ja, genom innebandyn och när jag var liten och mimade till Lillie och Sussie med en kompis.


82. Är du bra på matlagning?
Nja.


83. Klarar du att tanka själv?
ja


84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
haha yesyes


85. Pepsi eller Coca Cola?
Coca cola


86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
njaeä.


87. Vad var det senaste du handlade?
hundmat


88. Har du kräkts offentligt?
nej


89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Mångmiljadär


90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Kärlek vetefan. Men början till kärlek.


91. Har du ringt något betalnummer?
Nej


92. Kan man vara vän med sitt ex?
Ja självklart. Jag är ett levande bevis.


93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Farmor för snart 10 år sen.


94. Hade du mycket hår som liten bebis?
Nej. Jag hade några vita fjun.


95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Tråkiga standardmeddelandet som Telia har.


96. Vad har du i din väska?
Allt möjligt skrot. Tjejgrejer...haha


97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Beror på hur trött jag är ;)


98. Vad är du tacksam för idag?
Att jag lever och har ett bra liv.


99. Var hittade du den här listan?
Peakens Blogg


100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Risberg. Hanna/Egon, Tuss


Kommentarer
Postat av: Sofia

jag trodde nästan inte att du skulle orka göra den här utmaningen. jag var beredd på ett inlägg där du skrev att jag var galen som trodde du skulle sitta och skriva ner allt det där :P tummen upp för dig :D

2009-01-22 @ 16:43:58
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: jonna

Ohh skoj läsning ;) Kram

2009-01-22 @ 20:54:07
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Sofia

behöver du tidsfördriv.. gör quizz på facebook ;)

2009-01-23 @ 00:52:36
URL: http://peaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0