Blondin

Till er på bloggen, pixbox, på stylesearch, IRL med mera...nu ska jag svara på er fråga om hur jag lyckas få mitt hår den färg som det är utan att bli ruinerad hos någon frissa.
Min hårfärg heter: Vitblond med lite gult i sig istället för grått. haha fint namn :)
Svaret är enkelt. Vill du bli vitblond så heter svaret BLEKNING. Vill du ha en annan färg än kycklinggul på håret så måste du alltså bleka håret. Det hjälper inte att tona eller färga.
Eftersom jag har hållt på med blekning så länge jag kan minnas så har jag testat det mesta. Håret har även sett ut som de mesta också, haha. Tills jag nu blivit nöjd :)
Till frissan har jag gått några gånger också, men jag har aldrig blivit nöjd. dom ska alltid envisas med att he i en gråtoning så man ser ut som en gammelkärring. det finns ingen fulare färg på håret än den när man vill bli blond.
Jag har även provat alla billiga och dyra märken på marknaden, mood, polly blonde osv, men allt är dåligt. Tills jag tänkte att "äh nu jävlar ska jag prova den billigaste hårfärgen av alla". Jag gick till H&M...och jag måste säga att det är den bästa blekningen jag provat hittills. Så det är alltså den jag använder mig av...

- H&Ms blekning 59.90 kr.
Det står att färgen ska vara i max 50 minuter. Men jag brukar köra på 1 timme till 1½.
Sa aldrig att blekning är skonsamt....

- Använd silverschampo, jag gillar Lóreals.  Applicera det 2 ggr efter att du tvättat ut hårfärgen med vanligt schampo.
Första gången har du i det 3 minuter, skölj! Sen tvättar du igenom håret en gång till, skölj!
Sen kan du använda det 2 dagar till efter dagen du färgat. Sen använder du vanligt schampo igen tills det är dax att färga utväxten. Vilket du måste göra nästan varje månad.


KLART :) och det tar tiiiiiiiiiiiiiid är allt jag kan säga...ids du inte hålla på, så gör en vittoning. men den funkar bara om håret redan är ljust.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Yo mama! :) Hur är läget här då? :)

2009-02-03 @ 17:56:11
URL: http://tohlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad händer med våra telefoner? haha

2009-02-03 @ 17:58:46
URL: http://tohlund.blogg.se/
Postat av: sofia

vad kul att du har tips och intressanta saker med på din blogg.. själv känner jag att det är mest ordbajs... men skönt för mig att skriva av mig.. det har blivit lite av ett beroende ;)

2009-02-03 @ 21:52:06
URL: http://peaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0