plättar

Plättar säger vi vanligt folk från Norrland. men i Umeå säger dom pannkakor. lite stockholmssyndrom...hehe.
jaja iaf så, idag har jag gjort plättar. för första gången i mitt liv. inte för att jag nånsin har tyckt om plättar, men jag tänkte vara lite schysst eftersom jocke blev tvingad att äta ärtsoppa till middag idag. nog för att han också tycker om det, det är så jävla gott! och efter man ätit det så är det tydligen tradition att få plättar sen :) jag gjorde en chokladplätta till mig som jag dränkte i chokladglass. då blev det gott iaf. jaja...jag bloggar så mkt om mat. men de är för att det är så jäkla gott!

jaja sluttjatat om plättar. nu har jag sagt ordet så många gånger att det låter sjukt. som att det är ett ord som inte finns också försöker man hitta det rätta ordet genom att upprepa det ännumer..haha...skit samma!

annars idag så har jag jocke och sigge varit ute och promenerat på mariehemsängarna, vi drog en sväng till södervik också bara för att kolla in hans mormor/morfars stuga. riktigt fint vare där! jag vill också ha en stuga!!

lite bilder:






Kommentarer
Postat av: Sofia

Du har fått riktigt långt hår nu yellow ;)

Men hur gick det med din hårdträning?? Choklad-drängt plätta? :)

2008-10-06 @ 19:54:55
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: Jonna

Vilken härlig eftermiddag för prommis ;)

2008-10-06 @ 21:28:02
URL: http://www.jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0